PAAIM PROGRAMA AUXILIAR PARA ALFABETIZAÇÃO E INICIAÇÃO MATEMÁTICA
Keywords:
protótipo, iniciação, alfabetização, matemática, lúdico, FAQIAbstract
The work that will be presented below aims to develop a prototype of a software to aid in literacy and in the introduction to mathematics for students in kindergarten and in the early years of elementary school. By observing the atypical moment of remote classes due to the Covid-19 Pandemic and accompanying my daughter and her colleagues in literacy and introduction to mathematical activities and verifying the efforts of the teachers proposing activities and exercises that did not reach their objective (done in PowerPoint, which did not obey the correct commands) I realized that there are few software developed to serve this public, and the existing ones do not give the teacher the necessary access to prepare exercises the way they want. The intention of this software prototype is to give freedom to the teacher to suggest exercises that will be worked on in the classroom as well as to get the attention of the students to achieve the necessary learning in this academic stage. In this first moment, the prototype will present the screens that assisted students in the beginning of their literacy, highlighting the vowels and words that are easy to write and read. Application screens for mathematical exercises with basic operations such as Counting, Addition, Subtraction, Multiplication and Division will also be presented. The prototype should have user-friendly and easily accessible screens, give teachers the option of accessing ready-made exercises, as well as exercises prepared by him and have playful images for the development of activities.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 REFAQI - REVISTA DE GESTÃO EDUCAÇÃO E E TECNOLOGIA
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ao submeter um artigo para a REFAQI o autor permite que o direito de publicação de artigos aprovados e publicados seja transferido automaticamente à REFAQI, permitindo a publicação do artigo nesta revista e também o compartilhamento deste com o reconhecimento de sua autoria, de acordo com a Licença Creative Commons CC-BY 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pt_BR), que indica o seguinte: este é um artigo de Acesso Aberto distribuído sob os termos da Creative Commons Attribution License, que permite uso irrestrito, distribuição e reprodução em qualquer meio, desde que o trabalho original seja devidamente citado.
O conteúdo dos artigos e resenhas publicados na REFAQI são de absoluta e exclusiva responsabilidade de seus autores.
Os autores devem, através da consulta ao sistema, preencher a “Declaração de Responsabilidade, Concordância com Licença de Publicação e com Licença de Acesso Aberto”. O autor que submete o artigo preencherá esta declaração em nome dos demais autores. Neste sentido, recomendamos a leitura deste documento por todos os autores do artigo.
O conteúdo dos artigos e resenhas publicados na REFAQI são de absoluta e exclusiva responsabilidade de seus autores.