JOGOS DIGITAIS COMO FERRAMENTA PEDAGÓGICA
Keywords:
Games, Development, Learning, EducationAbstract
It is understood that the learning does not come from the memorization, but from the abilities to unite and to modify information transforming in knowledge, abilities that are also fomented in the electronic games. Since they are often ignored by school
institutions, the purpose of this research is to show the importance of inserting games into the educators' lesson plans, recognizing it as a pedagogical tool for the student's intellectual and social development. Interactivity and immersion are principles present in these games and could contribute to learning as a motivational tool. Reinforcing this theme, a research done with the Master Program in Education of Unoeste, analyzed the use of virtual games as a pedagogical resource to promote the development of the student's auditory perception. The application was made in music education with the realization that games can be used as a methodological tool, since they generate motivation.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 REFAQI - REVISTA DE GESTÃO EDUCAÇÃO E E TECNOLOGIA
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ao submeter um artigo para a REFAQI o autor permite que o direito de publicação de artigos aprovados e publicados seja transferido automaticamente à REFAQI, permitindo a publicação do artigo nesta revista e também o compartilhamento deste com o reconhecimento de sua autoria, de acordo com a Licença Creative Commons CC-BY 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pt_BR), que indica o seguinte: este é um artigo de Acesso Aberto distribuído sob os termos da Creative Commons Attribution License, que permite uso irrestrito, distribuição e reprodução em qualquer meio, desde que o trabalho original seja devidamente citado.
O conteúdo dos artigos e resenhas publicados na REFAQI são de absoluta e exclusiva responsabilidade de seus autores.
Os autores devem, através da consulta ao sistema, preencher a “Declaração de Responsabilidade, Concordância com Licença de Publicação e com Licença de Acesso Aberto”. O autor que submete o artigo preencherá esta declaração em nome dos demais autores. Neste sentido, recomendamos a leitura deste documento por todos os autores do artigo.
O conteúdo dos artigos e resenhas publicados na REFAQI são de absoluta e exclusiva responsabilidade de seus autores.