ACTION V REACTION RPG: AN ACCESSIBLE SYSTEM FOR PEDAGOGICAL WORKSHOPS
Abstract
This article explains ways in which we can use the Action V Reaction system in pedagogical workshops, demonstrating its existing benefits so that workshop participants feel welcomed within the RPG theme and that individuals are able to understand individually and as a group what the proposal would be from the RPG Action V Reaction in society, addressing what playfulness can develop together with the creative ideas of human beings to improve their daily lives, with the ideas of psychotherapy we will mention what people unconsciously seek in their stages of life, and as the tabletop RPG in general can add to its users in these periods, the workshops developed through the RPG Ação V Reação are of an educational bias, and through the workshops we will mention the question of how it can be used with accessibility resources with Libras and in the English language to disseminate the idea of playfulness through educational and virtual games, through online applications we will emphasize the possibility of remotely developing the workshops with people from all over Brazil.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 REFAQI - REVISTA DE GESTÃO EDUCAÇÃO E E TECNOLOGIA
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ao submeter um artigo para a REFAQI o autor permite que o direito de publicação de artigos aprovados e publicados seja transferido automaticamente à REFAQI, permitindo a publicação do artigo nesta revista e também o compartilhamento deste com o reconhecimento de sua autoria, de acordo com a Licença Creative Commons CC-BY 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pt_BR), que indica o seguinte: este é um artigo de Acesso Aberto distribuído sob os termos da Creative Commons Attribution License, que permite uso irrestrito, distribuição e reprodução em qualquer meio, desde que o trabalho original seja devidamente citado.
O conteúdo dos artigos e resenhas publicados na REFAQI são de absoluta e exclusiva responsabilidade de seus autores.
Os autores devem, através da consulta ao sistema, preencher a “Declaração de Responsabilidade, Concordância com Licença de Publicação e com Licença de Acesso Aberto”. O autor que submete o artigo preencherá esta declaração em nome dos demais autores. Neste sentido, recomendamos a leitura deste documento por todos os autores do artigo.
O conteúdo dos artigos e resenhas publicados na REFAQI são de absoluta e exclusiva responsabilidade de seus autores.