Development of Psychomotricity: a didactic proposal
Keywords:
Pedagogy, Early Childhood Education, Motor Coordination, Child DevelopmentAbstract
Psychomotricity is the science that allows us to understand how the child becomes aware of his body and the possibilities of expressing himself through it, establishing an internal and external connection and considering movement as a fundamental aspect. Psychomotor work moves the child from the perspective stage to the stage of mental representation, from a space oriented to a temporal space, constituting the articulation of the psychomotor, cognitive and affective aspects, having an important relevance in the child's global development and in the process of maturation. When the child does not develop psychomotricity properly, he may present problems in the next school stages, such as in the literacy stage. Thus, this document is a theoretical framework and a didactic proposal for working with psychomotricity in early childhood education.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 REFAQI - REVISTA DE GESTÃO EDUCAÇÃO E E TECNOLOGIA
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ao submeter um artigo para a REFAQI o autor permite que o direito de publicação de artigos aprovados e publicados seja transferido automaticamente à REFAQI, permitindo a publicação do artigo nesta revista e também o compartilhamento deste com o reconhecimento de sua autoria, de acordo com a Licença Creative Commons CC-BY 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pt_BR), que indica o seguinte: este é um artigo de Acesso Aberto distribuído sob os termos da Creative Commons Attribution License, que permite uso irrestrito, distribuição e reprodução em qualquer meio, desde que o trabalho original seja devidamente citado.
O conteúdo dos artigos e resenhas publicados na REFAQI são de absoluta e exclusiva responsabilidade de seus autores.
Os autores devem, através da consulta ao sistema, preencher a “Declaração de Responsabilidade, Concordância com Licença de Publicação e com Licença de Acesso Aberto”. O autor que submete o artigo preencherá esta declaração em nome dos demais autores. Neste sentido, recomendamos a leitura deste documento por todos os autores do artigo.
O conteúdo dos artigos e resenhas publicados na REFAQI são de absoluta e exclusiva responsabilidade de seus autores.