Could active learning help in retaining and increase participation of students?
Keywords:
Active learning, Students, EducationAbstract
This scientific article offers the concepts of active methodologies and their applications in a technical and technological education institution in Rio Grandes do Sul, guided by the general objective of identifying and analyzing active methodologies for engaging students in online and face to face classes - technical and technologist education - thus identifying relevant concepts and the development of a framewok based on theoretical concepts and thus interacting the case study methodology, with the elaboration of a field research with the students' vision. This research contributed to the debate for applications of active methodologies and the role of the student as the center of the process and the teacher as his “consultant / coach and advisor” and thus permeating a combination and synchrony for maintaining the student in the classroom, reducing evasion, and their social and professional development.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 REFAQI - REVISTA DE GESTÃO EDUCAÇÃO E E TECNOLOGIA

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ao submeter um artigo para a REFAQI o autor permite que o direito de publicação de artigos aprovados e publicados seja transferido automaticamente à REFAQI, permitindo a publicação do artigo nesta revista e também o compartilhamento deste com o reconhecimento de sua autoria, de acordo com a Licença Creative Commons CC-BY 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pt_BR), que indica o seguinte: este é um artigo de Acesso Aberto distribuído sob os termos da Creative Commons Attribution License, que permite uso irrestrito, distribuição e reprodução em qualquer meio, desde que o trabalho original seja devidamente citado.
O conteúdo dos artigos e resenhas publicados na REFAQI são de absoluta e exclusiva responsabilidade de seus autores.
Os autores devem, através da consulta ao sistema, preencher a “Declaração de Responsabilidade, Concordância com Licença de Publicação e com Licença de Acesso Aberto”. O autor que submete o artigo preencherá esta declaração em nome dos demais autores. Neste sentido, recomendamos a leitura deste documento por todos os autores do artigo.
O conteúdo dos artigos e resenhas publicados na REFAQI são de absoluta e exclusiva responsabilidade de seus autores.