Teorias da educação: uma abordagem das teorias de aprendizagem e a prática em sala de aula
Keywords:
Learning, Practice, TeacherAbstract
This paper presents an analysis of Burrhus Frederic Skinner Theories of Jean Piaget, Lev Vygotsky, and Paulo Freire, his theories and practice in the classroom. The studies of learning theories clarify the main points of each theory, the differences between their theories and the application in the classroom, or the teacher's role. The study of practices and applicability of the learning process provides the basis for developing vocational education students, not only as a student but also as being, thinking and acting in our society. What we intend to demonstrate in this article is that there is only one model of learning, but several, which depend greatly on the social neconomic status, family structure, aspirations and needs of students. The teacher should understand that the understanding of the theories not prevent you from applying their own practices, but provide subsidies to better understand the learning process.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 REFAQI - REVISTA DE GESTÃO EDUCAÇÃO E E TECNOLOGIA

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ao submeter um artigo para a REFAQI o autor permite que o direito de publicação de artigos aprovados e publicados seja transferido automaticamente à REFAQI, permitindo a publicação do artigo nesta revista e também o compartilhamento deste com o reconhecimento de sua autoria, de acordo com a Licença Creative Commons CC-BY 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pt_BR), que indica o seguinte: este é um artigo de Acesso Aberto distribuído sob os termos da Creative Commons Attribution License, que permite uso irrestrito, distribuição e reprodução em qualquer meio, desde que o trabalho original seja devidamente citado.
O conteúdo dos artigos e resenhas publicados na REFAQI são de absoluta e exclusiva responsabilidade de seus autores.
Os autores devem, através da consulta ao sistema, preencher a “Declaração de Responsabilidade, Concordância com Licença de Publicação e com Licença de Acesso Aberto”. O autor que submete o artigo preencherá esta declaração em nome dos demais autores. Neste sentido, recomendamos a leitura deste documento por todos os autores do artigo.
O conteúdo dos artigos e resenhas publicados na REFAQI são de absoluta e exclusiva responsabilidade de seus autores.